Een gezonde snack: aubergine rolletjes
23 mei
jan

Naast je ontbijt, lunch en diner, wil je natuurlijk ook nog wel eens wat snacken. Een lekkere snack maak je makkelijk zelf. Dat is gezonder en vaak ook nog eens goedkoper. We geven je hierbij het recept voor aubergine rolletjes; een gezonde en eiwitrijke snack voor bij de borrel.

Ingrediënten: (2 porties)

  • 1 kleine aubergine (200 gram)
  • ½ eetlepel olijfolie (5 gram)
  • 2 plakjes gerookte zalm (2 x 20 gram)
  • 2 eetlepels hüttenkäse (40 gram)

Bereidingswijze:

  • Was de aubergine en snijd de steelaanzet en het uiteinde er af.
  • Snijd de aubergine in de lengte in 6 dunne plakken.
  • Bestrijk de plakken dun met een beetje olie.
  • Gril de aubergines op een hete grillpan in een paar minuten gaar en bruin. Laat ze afkoelen.
  • Snijd de plakjes gerookte zalm in de lengte in drieën.
  • Leg op ieder plak aubergine een reepje zalm en verdeel de 2 eetlepels hüttenkäse er over.
  • Rol de plakken aubergine op en steek ze vast met een cocktailprikker.

Voedingswaarde per portie van 245 gram:
Kilocalorieën: 142
Koolhydraten: 6,5 g = 18 %
Eiwit: 8,7 g = 25 %
Vet: 8 g = 51 %

NOTE: Om dit gerecht makkelijk te kunnen loggen in je voedingsdagboek, hebben we deze opgenomen in de clublijst. Ga naar: https://healthcoachplus.virtuagym.com/, kies voeding (appeltje) en selecteer de auberginerolletjes in de clublijst.

Bron: Voedingscentrum07

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RWIJK GYM